.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در سی‌وهفتمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت ؟
استیضاح «طالبی » بازهم به جریان افتاد / ضرورت پاسخگویی شفاف شهردار بدون « لشکر کشی » به صحن شورا
شمال نیوز : شهردار ساری باید « بدون حاشیه سازی» و « لشکر کشی مدیران شهرداری » به صحن شورا آمده و به سئوال متقدان به عنوان نمایندگان مردم پاسخ دهد و این پاسخ های خود را به رای همه اعضای شورا بگذارد ....
استیضاح «طالبی » بازهم به جریان افتاد /  ضرورت  پاسخگویی شفاف شهردار بدون « لشکر کشی » به صحن شورا

شمال نیوز: حاشیه‌های جلسه استیضاح شهردار ساری که در سی‌وششمین نشست شورای ششم ساری با ترک اعتراض آمیز جلسه توسط طراحان استیضاح  بدلیل همراهان بیشمار شهردار در صحن شورا همراه بود هنوزتمام نشده است. چرا که در سی‌وهفتمین جلسه شورای شهر ساری نیز سه عضو منتقد برخی مسائل مرتبط با جلسه استیضاح را مطرح کردند و حتی طرح پرسش از شهردار دوباره مطرح شد.

 

به گزارش شمال نیوز، صحن شورای شهر ساری سه شنبه‌شب  چهارم مرداد ،بار دیگر یکی از جلسات پرتنش و حاشیه‌دار پارلمان شهری ساری را میزبانی کرد. سی‌وهفتمین جلسه شورای ششم ساری که با حضور هر ۹ عضو شورای شهر ساری برگزار شد، تقریبا از همان ابتدای جلسه نشانه‌هایی از حاشیه‌های جلسه قبلی این شورا، یعنی نشست سی‌وششم را در خود داشت. نشانه‌هایی که هر چه از ابتدای جلسه گذشت بیشتر به چشم آمدند و در ۹۰ دقیقه پایانی این جلسه تقریبا چهار ساعته، به بحث و جدل‌های گاه تند و اعتراض‌آمیز تبدیل شدند.

 

پس از این‌که سبحان بخشی موسی‌کلایی، میررحمان میرشجاعی و سید ذوالفقار شریفی، سه عضو منتقد شهردار ساری در سی‌وپنجمین جلسه شورای ششم مرکز استان طرح استیضاح جواد طالبی را به جریان انداختند، ۲۱ تیر امسال در سی‌وششمین جلسه این شورا مرحله نهایی فرآیند استیضاح، یعنی حضور شهردار در صحن برای پاسخ به پرسش‌های مطرح شده انجام شد. اما چند دقیقه پس از آغاز جلسه، هر سه عضو منتقد و طراح استیضاح در اعتراض به حضور معاونان شهردار در صحن شورا تصمیم گرفتند جلسه را ترک کنند و پس از مدتی هم از ساختمان شورا خارج شدند. پیش از ترک جلسه نیز اعلام کردند که در صورت فراهم شدن بستر و خارج شدن معاونان شهردار از صحن شورا به جلسه استیضاح برمی‌گردند.

 

پس از خروج سه عضو منتقد از صحن شورا، ۶ عضو حاضر در جلسه تصمیم گرفتند برای ادامه برگزاری جلسه استیضاح خواسته و شرط اعضای منتقد را عملی کنند و از همراهان شهردار خواستند که در محل حضور افراد و مهمانان عادی نظاره‌گر جلسه باشند.

 

اما با وجود تحقق شرط سه عضو منتقد و خالی شدن صحن از معاونان و مشاوران شهردار، جلسه با حضور هر ۹ عضو برگزار نشد. چرا که بنا به اعلام حراست شورای شهر، پس از تحقق درخواست سه عضو منتقد شورا، آن‌ها تصمیم گرفتند ساختمان شورای شهر را نیز ترک کنند و حاضر به بازگشت و حضور در جلسه استیضاح نشدند.

 

ترکش‌های جلسه استیضاح در نشست سی‌وهفتم

 

سی‌وهفتمین جلسه شورای شهر ساری ۶ دستور جلسه داشت که آخرین مورد آن طرح پرسش از شهردار توسط سید ذوالفقار شریفی بود. پیش از آن نیز پنج نامه رسیده به شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و درباره موضوع‌های مختلفی از جمله دریافت تسهیلات ۸۰ میلیارد ریالی شهرداری برای خرید ماشین‌آلات راه‌سازی، ساماندهی دکه‌های موجود در شهر، اصلاح قرارداد واگذاری زمین به سرمایه‌گذار در بوستان‌های ملل و قائم و اصلاح مصوبه مربوط به تصویب کلیات تفریغ بودجه مورد بررسی قرار گرفت. مهم‌ترین دستور جلسه همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، طرح پرسش از شهردار بود.

 

اما پیش از این‌که نوبت به اعلام دستور جلسه پایانی برسد، سبحان بخشی موسی‌کلایی نائب‌رئیس شورا و یکی از منتقدان اصلی شهردار ساری مسائلی را مطرح کرد که مسیر جلسه را تغییر داد. او در اظهارات خود ضمن انتقاد از رییس شورای ساری بابت برگزار کردن جلسه استیضاح بدون حضور استیضاح کنندگان، مسائلی را نیز به زبان آورد که حساسیت و واکنش برخی اعضای شورای شهر ساری را به همراه داشت.

 

ادامه حاشیه‌های استیضاح شهردار در شورای شهر ساری

 

بخشی موسی‌کلایی به آن‌چه که بی‌احترامی ۶ عضو شورا به سه عضو منتقد شهردار عنوان کرد معترض بود. او گفت: متاسفانه در جلسه استیضاح و پس از این‌که ما جلسه را در اعتراض به رعایت نشدن مقررات ترک کردیم، در غیاب ما حرف‌هایی علیه ما زده شد و از حق ما نیز دفاع نشد.

 

وی به جمله‌های بیان شده توسط برخی اعضای شورای شهر ساری پس از قهر سه عضو منتقد از جلسه استیضاح اشاره کرد و افزود: پس از این که ما جلسه را ترک کردیم توسط برخی همکاران مسائلی مطرح شد که توهین به ما محسوب می‌شود. یکی از همکاران گفته بود «علت استیضاح شهردار ساری قطع دستان سودجویان و مافیای قدرت و دست رد زدن به درخواست‌های غیر قانونی بعضی از افراد است.» منظور از مافیای قدرت ما هستیم؟ ما که منافع شهر را دنبال می‌کنیم و مطالبه‌گر هستیم حالا مافیای قدرتیم؟

 

نایب‌رئیس شورای ششم ساری تصریح کرد: اتفاقا ما خبر داریم که مافیای قدرت در این شهر چه کسانی هستند. آن‌هایی که روابط مالی دارند و کسانی که اطرافیان‌شان را در پست‌های مختلف مدیریت شهری قرار داده‌اند مافیا هستند. کسانی که سال‌هاست می‌خواهند فرزندشان در شهرداری پست بگیرد. من در جلسه بعد مجموعه‌ای از این موارد را بیان می‌کنم. اعلام خواهم کرد که چه کسانی به دنبال منافع شخصی هستند و چه کارهایی می‌کنند. آن زمان مشخص خواهد شد که مافیای قدرت چه کسانی هستند.

 

بخشی موسی‌کلایی که از ابتدای جلسه بارها با پرویز شعبانی رئیس شورای ساری بحث و جدل‌هایی هم داشت و انتقادهایی را نسبت به او مطرح می‌کرد، در بخشی از اظهارات خود خطاب به شعبانی گفت: شما از دوره قبل تا کنون به دنبال این هستید که پسرتان را شهردار ساری کنید.

 

بخشی انتقادهای خود را خطاب به سایر اعضای شورای شهر ساری نیز مطرح کرد و با اشاره به برخی نکات مورد انتقاد از عملکرد شهرداری ساری گفت: جلسه استیضاح را به جای این که استیضاح‌کنندگان صحبت کنند، در غیاب آن‌ها با دفاع از شهردار به پایان رساندند. در صحن هم اعلام کردید که وقتی به ما اعلام شد معاونان شهردار از صحن کنار گذاشته شدند ما ساختمان شورا را ترک کردیم. در حالی که این‌طور نبود و ما پیش از آن از ساختمان خارج شده بودیم.

 

پس از انتقادهای شدید بخشی موسی‌کلایی، سه تن از اعضای شورا درباره انتقادهای مطرح شده نکاتی را مطرح کردند. پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در واکنش به اظهارات نایب‌رئیس‌ شورا گفت: ما در آن جلسه شرایط را برای بازگشت شما مطرح کردیم. اما شما ساختمان شورای شهر را ترک کردید.

 

وی افزود: این‌که در صحن شورا و مقابل رسانه‌ها ادعاهایی درباره سایر اعضای شورا مطرح شود درست نیست. من هم می‌توام حرف‌های زیادی را به زبان بیاورم. اما به خاطر منافع شهر و حفظ آرامش شهر چنین کاری نمی‌کنم.

 

پاسخ‌های داده شده بر میزان تنش‌ها افزود و نتیجه‌ای نداشت. تا جایی که دو عضومنتقد دیگر نیز نکاتی مشابه اظهارات بخشی را به زبان آوردند. این انتقادها توسط میررحمان میرشجاعی نیز در صحن شورا مطرح شد. میرشجاعی ضمن انتقاد از برگزار شدن جلسه استیضاح بدون حضور استیضاح‌کنندگان گفت: رئیس شورا می‌توانست وقتی از غیبت استیضاح‌کنندگان اطمینان یافت، استیضاح را از دستور جلسه خارج کند. چون استیضاح بدون حضور استیضاح‌کنندگان جایگاهی ندارد.

 

وی گفت: استیضاح‌کنندگان دست‌کم سه نفر هستند و طبق قانون اگر حتی یک نفرشان استیضاح را پس بگیرد استیضاح برگزار نمی‌شود. شاید ما می‌خواستیم استیضاح را پس بگیریم. طبق چه قانونی اعضای شورا در جلسه استیضاح به دفاع شهردار پرداختند. در حالی که حق دفاع در جلسه استیضاح فقط برای شهردار است.

 

این عضو شورای شهر افزود: چرا وقتی به سه عضو شورای شهر توهین شد رئیس شورا از حق ما دفاع نکرد؟ کدام بخش از اقدام ما برای استیضاح شهردار بر اساس منافع شخصی بود؟ این توهین به نهاد شوراست. اگر منافع باشد امروز عرف بر این است که اعضای شورا به طرف شهردار باشند. ولی ما در دفاع از حقوق مردم به انتقاد از عملکرد مدیریت شهری پرداختیم.

 

طرح پرسش  دوباره از شهردار

 

آخرین بند دستور جلسه سی‌وهفتم طرح که طرح پرسش از شهردار توسط سید ذوالفقار شریفی بود پس از بحث و جدل‌های متعدد انجام شد. شریفی پیش از آغاز اظهارات خود، کلیپی درباره نارضایتی شهروندان از عملکرد شهرداری ساری روی صفحه نمایش شورا پخش کرد و پس از پخش فیلم نیز نکاتی مشابه اظهارات بخشی و میرشجاعی را مطرح کرد.

 

وی اظهار کرد: دوستان بر چه اساسی می‌گویند ما برای منافع شخصی‌مان شهردار را استیضاح می‌کنیم؟ چه سندی برای این حرف‌شان دارند؟ من که حتی عضویت در  هیات‌رئیسه را هم نپذیرفتم ؛به دنبال چه منافعی هستم؟ منافع من آرامش و آسایش شهروندان مرکز استان است.

 

این عضو شورای ششم ساری خاطرنشان کرد: روستاهای الحاقی به شهر ساری هنوز از دریافت خدمات شهری مناسب محروم هستند. بسیاری از محله‌های حاشیه‌ای شهر مانند کوی اصحاب، ۲۲ بهمن، قرق و بلوار کشاورز حداقل‌های خدمات شهری را هنوز دریافت نمی‌کنند. حقوق کارکنان شهرداری با تاخیر پرداخت می‌شود. خبری از پروژه عمرانی در شهر نیست. انتقاد از این عملکرد را باید به مافیای قدرت نسبت داد؟

 

شریفی پس از بیان دیدگاه‌ها و انتقادهای خود به همکارانش در شورا، ۱۲ پرسش را به عنوان پرسش از شهردار مطرح کرد و با امضای آن‌ها و تحویل به رئیس شورا، خواستار پاسخگویی شهردار ساری به این پرسش‌ها شد.

 

 ۶ عضو شورای شهر ساری در سی‌وششمین جلسه شورای ششم پس از این که استیضاح‌کنندگان جلسه را ترک کردند، به دفاعیات شهردار گوش دادند و در پایان نیز با ۶ رأی مخالف استیضاح، ابقای جواد طالبی در شهرداری را تایید کردند.

 

ماجرای برکناری جواد طالبی از شهرداری ساری پاییز و زمستان پارسال نیز به دلیل دوری چهار ماهه او از شهرداری پس از انجام عمل جراحی قلب باز به طور جدی به جریان افتاده بود. حتی دوم اسفند در بیست‌وسومین جلسه این شورا که در غیاب رئیس شورا و با ریاست سبحان بخشی برگزار شده بود، جواد طالبی برکنار و مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست معرفی شده بود ، اما این انتخاب کمتر از ۲۴ ساعت دوام آورد. سوم اسفند رئیس شورای اسلامی شهر ساری حکم سرپرستی مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست شهرداری ساری را کان‌لم یکن اعلام کرد و از جواد طالبی که در نشست روز گذشته شورای شهر با رای پنج عضو برکنار شده بود خواست تا در جایگاه شهردار حضور داشته باشد.

 

به نظر می رسد شهردار ساری باید « بدون حاشیه سازی» و « لشکر کشی مدیران شهرداری » به صحن شورا آمده و به سئوال متقدان به عنوان نمایندگان مردم پاسخ دهد و این پاسخ های خود را به رای همه اعضای شورا بگذارد .

 

آنچه از پاسخ های شهردار در جلسه استیضاح گذشته استنباط می شود اینکه مسیر پاسخ گویی « طالبی » از مسیر کارشناسی و اجرایی خارج و سعی می نمود با جملاتی نظیر « من فرزند شهرداری هستم » و .... فضای جلسه بدون حضور اعضای منتقد را در دست بگیرد .

 

بدون تردید افکار عمومی از تیم مدیریت شهری فعلی رضایت نداشته و شهردار ساری باید ضمن پاسخ به منتقدان شورا در صورت تداوم فعالیت ، دغدغه های مردمی را مرتفع نموده و تحرکی در اقدامات عمرانی مرکز استان ایجاد نماید . 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 6 مرداد 1401
وقتی حساب پاک باشه چرا لشکر کشی ؟ یک نفره مثل مرد بره شورا و پاسخ بده . حالا جالبه که شش تا عضو شورا درخدمتشن
سید 6 مرداد 1401
از یوسفی انتظار نداشتیم از حق مردم کوتاه بیاد . دیگه رای خبری نیست . وقتی این همه مسائل شهرداری را نمی بینی نشان میده که .............. هستی
نا شناس 6 مرداد 1401
من از 6 عضو دیگر شورا گله دارم
آیا واقعا این شهردار در ساری دارد کار مفید می کند؟
هیچ آجری روی آجر گذاشته نشده حتی آسفالت هایی هم که در کوچه ها کردند را بروید و ببینید چگونه هست اصلا کیفیت ندارد شهرداری که خبره این کار هست باید بهترین کار را انجام دهد بلوار کشاورز را خدا نگهداری می کند و حتی کمترین امکانات را برای این منطقه مصرف نمی کنند درحالی که اکثر اعضا از این منطقه هستند متاسفم که این نکته را می گویم که در زمان انتخابات چه خرج ها و چه هیاهویی که نکردند و بیشتر آنها در بلوار کشاورز مزاحم اوقات ما بودند و تا پاسی از شب سر و صدای آنها ما را اذیت می کرد
خواهش می کنم بجای اینکه بفکر خودتان باشید کمی هم بفکر شهرتان باشید
همه ساری به فرهنگ و قارن و مناطق اشرافی خلاصه نمی شود
بجای اینکه سرمایه داران شما را وسوسه کنند شما آنها را وسوسه کنید تا در بلوار کشاورز سرمایه گذاری کنند و موجب آبادانی آن شوید
نا شناس 8 مرداد 1401
شهرداری رو همینجوری گند سرگرفته
نا شناس 8 مرداد 1401
شهر ساری خیلی وقته که به حال خودش رها شده
نا شناس 8 مرداد 1401
از شمال نیوز بسیار تکر می کنیم که اینهمه مطالب در مورد همه شهرهای شمالی بدون هیچ سانسوری خبرها را اعلام می کند اما هیچ مسدولی بدنال پاسخگویی نیست و حتی یک عضو شورا بخود زحمت نداد که در همین سایت بیاید و پاسخ قانع کننده ای به مردم بدهد
رسالت شمال نیوز اطلاع رسانی است که انجام می شود اما درد مردم ساری از شهرستان ساری بسیار بسیار زیاد هست
از زمانی که آقای عبوری از شهرداری رفت ساری بحال خود رها شد
هزاران نسبت را به آقای عبوری دادند تا بگویند که چنان کرد و چنین کرد
من از منظری می گویم که زمان بسیار خوبی برای شهر ساری بود و ساری خیلی کارها انجام شد از وقتی که شهرداری با شهردارهای بعد از عبوری مدیریت شد هیچ کاری بجز روزمرگی و آنهم بسیار محدود کاری انجام نشده
از استاندار محترم خواهش می کنیم عبوری را دوباره به ساری برگرداند
اگر برای سایت مقدور نیست این مطلب را درج کند لااقل به دفتر استاندار این پیام را ارسال نماید
نا شناس 8 مرداد 1401
یکی نیست از شواری شهر بپرسه چرا کارهای عمرانی تعطیل کردین چرا هیچ کار عمرانی انجام نمیشه تکلیف پل کابلی چی شد بعد از این همه سال و این همه هزینه چرا از کار خبری نیست پیمانکار پل کابلی مصالح رودخانه تجن رو کجا مصرف میکنه قرار بود 22 بهمن دو سال پیش پل افتتاح بشه دو سال از اون زمان گذشت واقعا حرفی برای گفتن دارید چرا با مردم بازی میکنید اگه نمیتونید کار کنید برید کنار بزارید یکی دیگه انجام بده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.264 seconds.